پلمپ دفاتر شرکت- 91 92 93 94 مدارک شرایط
هر ساله برای اظهار دقیق عملکر مالی (هزینه ها، قراردادها، اسناد مالی و ... ) دفاتر مالی بصورت اختصاصی برای هر شرکت پلمپ می شود. تکمیل و تسلیم این دفاتر هر ساله اجباری می باشد. پلمپ دفاتر یعنی چی ؟هر موسسه و هر شرکت و هر سازمانی که مشمول قوانین مالیات باشد بایستی از سازمان امور مالیاتی دفاتر قانونی خود را جهت تحریر کلیه فعالیت های مالی خود تحویل بگیرد . این دفاتر که به دفاتر قانونی معروف هستند , کلیه شرکتها با توجه به دستور العمل ها و آئین نامه تحریر دفاتر قانونی کلیه عملیات مالی خود را بایستی به ترتیب وقوع به صورت خوانا و بدون خط خوردگی و تراشیده شدن و لاک گیری در این دفاتر بنویسند و در انتهای سال مالی و زمانی که می خواهند اظهار نامه مالیاتی را تحویل دهند دفاتر پلمپ شده ای را هم که نوشته اند برای استناد به دارایی تحویل می دهند. این دفاتر برای مشخص نمودن فعالیت های مالی سالیانه شرکت, ثبت شرکت , بصورت اجباری تخصیص داده می شود. سازمان امور مالیاتی کشور میتواند به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی هیات هایی مرکب از سه نفر را جهت بازدید و کنترل دفاتر قانونی مودیان مالیاتی طبق آیین نامه ای که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود اعزام نماید. در صورتی که مودی از ارائه دفاتر خودداری نماید با موافقت هیات مذکور در بند (3) وکیل - ماده 97 این قانون درآمد مشمول مالیات سال مربوط از طریق علی الراس تشخیص خواهد شد.
چرا پلمپ دفاتر می کنیم ؟زیرا جزء قوانین می باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می شویم. عدم صدور صورتحساب ، عدم درج شماره اقتصادی ، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس ، مسئولیت تضامنی +10درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده صورت گرفته باشد را در بر دارد. آیا شرکتی که کار نمی کند باید دفتر پلمپ کند؟بله حتما – تمامی شرکت ها موظف به دریافت دفاتر مالی خود هستند و برای اینکه عدم فعالیت خود را به اداره مالیات (دارایی) اعلام نمایند باید دفاتر پلمپ شده خود را بصورت خالی تسلیم آن اداره محترم کنند) زمان دقیق پلمپ دفاتر کی می باشد ؟جهت تسلیم نمودن اظهارنامه مالیاتی در تیرماه هر سال باید اواخر سال قبل اقدام به اخذ پلمپ دفاتر قانونی کرده باشید. چه مدارکی برای پلمپ دفاتر نیاز است؟
پلمپ دفاتر چقدر زمان خواهد برد ؟یک روزه انجام می شود و حدود یکماه زمان می برد تا توسط اداره پست به دست موکل برسد. مراحل دریافت دفاتر مالی شرکت (پلمپ دفاتر قانونی) چگونه است ؟
مدارک را چگونه تحویل کارشناس دهیم؟
آیا می توان برای فرار از مالیات اظهارات دروغین داد؟اظهارات کذب بقصد فرار از پرداخت مالیات با استناد به دفاتر و مدارک تقلبی در صورت احراز یا خودداری از تسلیم اظهارنامه مالیاتی ترازنامه و حساب سود و زیان برای سه سال متوالی ، حبس از 3 ماه تا 2 سال و محرومیت از کلیه معافیت ها و بخشودگی های قانونی در مدت مذکور دارد. پس به شما توصیه می کنیم حتما این قوانین را جدی بگیرید تا دچار مشکلات بعدی نشوید و جهت دریافت آن، از هم اکنون می توانید با تماس با گروه وکلای ثبت فردا 87132 -021 و ارسال آن برای کارشناسان امور مالیاتی گروه وکلای ثبت فردا ، مشاوره حقوقی - نسبت به اخذ،مشاوره و تحویل رایگان دفاتر پلمپ مالیاتی شرکت خود اقدام نمایید. همین حالا اقدام کنید.... اگر دفاتر سالهای گذشته خود را هنوز نگرفته اید، می توانید به محل دارایی خود مراجعه کرده و نسبت به تعیین تکلیف دفتر خود با ممیز یا سرممیز خود گفتگو کنید.
پلمپ دفاتر شرکتبرای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید |
اخذ کد اقتصادیاخذ کد اقتصادیچگونگی اخذ کد اقتصادی
هر شرکت نیاز به یک کد اقتصادی دارد. این کد برای مشخص شدن عملکرد یک شرکت (خرید - فروش - خدمات) در قراردادها و فاکتورها ارائه می شود. اخذ این کد برای شرکتها اجباری می باشد. فعالیت های اقتصادی به طرق مختلف در جوامع صورت می گیرد . حمایت از فعالیت کنندگان دراین امر و همچنین نظارت بر اعمال اقتصادی (تجاری)مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه می باشد . کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق حقه دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از مزایای این امر محسوب می گردد. در کنار راهمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی ، ضرورت اخذ شماره کداقتصادی ملاحظه می شود فلذا با استفاده از مقررات مربوطه که در واحدهای ذیربط وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد . اخذ کد اقتصادیاخذ کد اقتصادیتعاریف
وظایف مؤدی
وظایف حوزه های مالیاتیحوزه مالیاتی ابتدا موظف است مندرجات قسمت مربوط به مؤدی در فرم اطلاعات هویتی را با اسناد و مدارک ، خصوصا کپی شناسنامه با اصل آن مطابقت نماید و در صورت تطابق کامل و عدم وجود اشکال، عکسی الصاقی مؤدی را ممهور و پس از تکمیل اقلام اطلاعاتی مربوط به خود صحت مندرجات آن را تایید و مهر و امضا نمایند . سپس آن را جهت تایید به سر ممیزی خود ارائه نمایند و سرممیزی مالیاتی نیز پس از کنترل و حصول اطمینان ، صحت مندرجات آن را در قسمت مشخص شده مربوط به خودتایید و مهر و امضا می نماید . وظایف ادارات اطلاعات و خدمات مالیاتی (نظارت و پیگیری)پس از دریافت مدارک از حوزه می بایست آنها را بصورت طبقه بندی شده به همراه فهرست از طریق رابط یا پست به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی در تهران ارسال نماید . وظایف ادارات کل دارایی
دستور العمل اجرایی موضوع ماده 85 قانونوصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن درموارد معین
تبصره 1-شعبات یا ادارات تابعه اشخاص مذکور در بندهای( الف -3 ) و (الف -1) این دستور العمل در تهران و یا سایر شهرستانها مکلف به استفاده از شماره اقتصادی تخصیصی به وزارتخانه ، نهادها ، موسسات و ........ متبوع مرکزی حسب مورد می باشند. تبصره 2- منظور از پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط ، کلیه پروانه های کسب یا کار صادره از اتخادیه های امور صنفی ، اتاق صنایع و معادن و بازرگان ، وزارتخانه ها و یا سایر مراجع ذیصلاح می باشد .
ج-تکالیف اشخاص ذیربط :
د-تکالیف اشخاص ثالث
ه-تخلفات شماره اقتصادی
تبصره 1-در صورتی که فروشنده در هنگام معامله از ارائه شماره اقتصادی خود امتناع ورزد و ارائه کد اقتصادی را منوط به دریافت مبلغی بیشتر از رقم واقعی نماید خرید کالا بدون شماره اقتصادی فروشنده بلامانع است بشرط آنکه گزارش انجام معامله و امتناع فروشنده از ارائه شماره اقتصادی جهت پیگیری قانونی ، حداکثر ظرف یک ماه به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی به صورت مکتوب و مستند تسلیم گردد. عدم صدور صورتحساب و یا عدم درج شماره اقتصادی و همچنین عدم رعایت این دستور العمل علاوه بر بی اعتباری دفاتر مربوطه از حیث مالیاتی و جرایم مندرج در ماده 8 قانون تعزیرات حکومتی ، مشمول جرایمی بشرح زیر خواهد بود :
|
نقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام شرکتچگونگی واگزاری و نقل و انتقال سهام شرکت راهنمای نقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام در شرکتهای سهامی صورت می پذیرد که حالات زیر را برای آن می توان متصور شد. جهت نقل و انتقال سهام شرکتهای سهامی اصولاً باید صورتجلسه ای تنظیم و افراد در آن سهام خود را واگذار نمایند. سپس فروشندگان و خریداران با مراجعه به ممیز مالیاتی شرکت مربوطه و پرداخت مالیات انتقال سهام خود اقدام به اخذ گواهی پرداخت مالیات نمایند و آن را به اداره ثبت شرکتها ارائه نمایند تا در پرونده ثبتی شرکت باقی بماند. ولی می توان این نقل و انتقال سهام را به صورتی انجام داد که احتیاج به حضور در دارایی و پرداخت مالیات نباشد و این اقدام کاملاً قانونی و با مشکلات کمتری می باشد که آن نیز بی نام کردن سهام شرکت می باشد. نقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام شرکت
در صورت تنها نقل و انتقال سهام یک صورتجلسه و اگر سهام را بی نام کنند دو صورتجلسه می باشد. نقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام شرکتنقل و انتقال سهام شرکت |
اشخاص حقوقی، ( شرکت ها ) می توانند نام خود را تغییر دهند. این تغییر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به لحاظ حقوقی مهم نیست. درتغییر نام شرکت شماره ثبت شرکت و تاریخ ثبت آن بدون تغییر خواهد ماند. تغییر نام شرکت
اسامی شرکت ها باید چه شرایطی داشته باشند؟ حتما باید سه سیلابی باشند، فارسی و سیلاب آخر اسم خاص باشد. (مثل پویا، پایا و...)
تغییر نام شرکت |
انحلال شرکتانحلال شرکتآیا امکان انحلال کامل یک شرکت وجود دارد؟ تکلیف امور مالیاتی، درصد سهام ها و... چه می شود؟
شرکتهای سهامی به دلایل زیر منحل می شوند :
حکم دادگاه به جهت انحلال شرکت اغلب به این طریق خواهد بود که اشخاص ذی نفع به دادگاه مراجعه و در موارد ذیل انحلال شرکت را از دادگاه تقاضا می نمایند : انحلال شرکتانحلال شرکتپرسش و پاسخ های مرتبط با انحلال شرکت ( تصفیه)
|