sabtefarda

ثبت شرکت

sabtefarda

ثبت شرکت

تغییر موضوع در شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت 


ثبت شرکت 

ثبت شرکت 
ثبت شرکت سهامی خاص 
ثبت شرکت سهامی خاص

موضوع شرکت در واقع هدفی‌ست که شرکت به منظور انجام آن تأسیس شده است. این موضوع یا هدف در صورت صلاحدید اعضای شرکت قابل تغییر یا افزایش یا کاهش است. برای تغییر، الحاق یا حذف بخشی از موضوع شرکت لازم است سهامداران جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت را تشکیل داده و در این مورد تصمیم گیری نمایند. سپس صورتجلسه مربوط را تنظیم نموده و با ذکر میزان سهم الشرکه هر یک از سهامداران امضاء می‌نمایند.

در هنگام تغییر موضوع باید به امر مجوزی بودن یا نبودن موضوع شرکت توجه نمود و در صورت مجوزی بودن جهت دریافت مجوز لازم از مراجع ذیصلاح اقدام نمود.
همچنین مسلم است که موضوع جدید یا الحاقی می‌بایست از موضوعاتی انتخاب شود که غیر قانونی و غیر مجاز نبوده و قابل ثبت باشد.

پس از تنظیم، صورتجلسه مذکور را به همراه کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی تأسیس + کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات در صورت وجود + کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضای شرکت به اداره ثبت شرکتها ارجاع نموده و جهت انجام تغییرات مذکور اقدام می نماییم.

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 
ثبت شرکت سهامی خاص 
ثبت شرکت سهامی خاص

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 


تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 


ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

جهت تغییر آدرس یک شرکت با مسئولیت محدود در محدوده حوزه ای که شرکت در آن ثبت شده است، لازم است مراحل ذیل طی شده و مدارک زیر ارائه و به اداره ثبت شرکتها ارجاع گردد:

  1. جهت تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدود  لازم است مجمع عمومی فوق‌العاده تنظیم شده و صورتجلسه‌‌ای مبنی بر این تغییر تنظیم شده و توسط همه شرکاء شرکت با ذکر میزان سهم الشرکه هر یک امضا گردد.
    ( در صورتی که اعضای شرکت بیشتر از 12 نفر باشند می‌بایست کلیه اعضای هیأت نظار نیز ذیل صورتجلسه تنظیم شده را امضاء کنند. )
  2. صورتجلسه تنظیمی می‌بایست ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ تشکیل جلسه مجمع به‌وسیله یکی از اعضای شرکت و یا وکیل رسمی شرکت به همراه مدارک ذیل به اداره ثبت شرکتها ارجاع گردد.

مدارک لازم:

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضای شرکت (در صورتی که شرکت هیأت نظار داشته باشد، کپی مدارک کلیه اعضای هیأت نظار)
  2. کپی آگهی تأسیس و روزنامه رسمی تأسیس شرکت
  3. کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت در صورتیکه شرکت تغییراتی داشته باشد.

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 


سوالات متداول موسسات غیر تجاری

ثبت موسسه 

ثبت موسسه 

فرق بین موسسه و شرکت چیست؟

  1. شرکت معمولا برای فعالیت و موضوعات بازرگانی، ساختمانی، پیمانکاری و ... که جنبه تجاری دارند، و موسسات غیرتجاری عموما جهت انجام اموری چون فعالیتهای خدماتی، فرهنگی و ... که جنبه غیر تجاری دارند ثبت و استفاده می‌شوند.
  2. آیا برای ثبت موسسه حقوقی مدرک تحصیلی مرتبط و یا حضور فرد وکیل در هیات مدیره لازمه؟ آیا نیاز به مجوز از قوه قضاییه یا کانون وکلا هست؟
    برای ثبت موسسه حقوقی حضور حداقل یک نفر وکیل پایه یک در اعضای هیأت مدیره الزامی‌ست. نیاز به دریافت مجوز وجود ندارد و حضور وکیل که دارای پروانه از کانون وکلاست کفایت می کند.
  3. برای ثبت موسسه چه مدارکی لازم است؟
    فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده اعضای هیأت مدیره، دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت لزوم
  4. ثبت یک موسسه چقدر زمان می برد؟
    ثبت یک موسسه بین 10 روز تا یک و نیم ماه زمان می‌برد. موسسه دادستا تلاش خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن موسسه را به ثبت رسانده و مدارک تأسیس را به موکل ارائه دهد.
  5. آیا تبدیل موسسه به شرکت یا بالعکس ممکن است؟
    خیر. به دلیل اینکه موسسه و شرکت ماهیت حقوقی کاملا متفاوتی دارند تبدیل این دو به یکدیگر امکانپذیر نیست.
  6. تفاوت یک شرکت و موسسه در مبحث مالیات چیست؟
    به موسسات با توجه به ماهیت غیر تجاری‌شان مالیات کمتری به نسبت شرکتها تعلق می گیرد.
  7. روال انحلال موسسات چگونه است؟
    انحلال موسسات غیرتجاری دقیقا به روال انحلال شرکتها انجام می شود. یعنی با تنظیم صورتجلسه انحلال و انتخاب مدیر تصفیه و انجام مراحل اداره دارایی.
  8. ثبت موسسه 
    ثبت موسسه 
  9. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
    ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
    موسسه حقوقی فردا 

     

روش و مراحل ثبت موسسات غیر تجاری

ثبت موسسه 

ثبت موسسه 

معرفی حداقل دو نفر اعضای هیأت مدیره

  1. تهیه یک نسخه کپی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه اعضای هیأت مدیره ( گروه وکلای دادستا خدمات برابر اصل مدارک را بدون هزینه عهده دار می‌گردد.)
  2. ارائه اطلاعات لازم از قبیل میزان سرمایه موسسه، سمت اعضا، تعیین آدرس موسسه و ... جهت تنظیم مدارک
  3. امضای مدارک تنظیم شده توسط وکیل
  4. انتخاب اسامی با رعایت شرایط تعیین شده و با تعیین اولویت
  5. ارجاع مدارک تنظیم شده به اداره ثبت شرکت ها توسط گروه وکلای دادستا
  6. تأیید نام ظرف 2 تا 5 روز
  7. دریافت آگهی تأسیس ظرف یک هفته الی 10 روز بعد از تأیید نام
  8. دریافت روزنامه رسمی ده تا پانزده روز پس از دریافت آگهی تأسیس و اتمام تأسیس

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

 
  
نویسنده : مشاور حقوقی ; ساعت ۱۱:۱٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٢٤ مهر ،۱۳٩٥
تگ ها :


مدارک مورد نیاز ثبت موسسه

ثبت موسسه 
ثبت موسسه 

مدارک لازم جهت ثبت موسسه بدین شرح است:

  1. کپی کارت ملی و کپی شناسنامه همه اعضا (حداقل دو نفر اعضاء)
    لازم به ذکر است که کپی مدارک شناسایی اعضا بایستی در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد که در صورت همکاری با گروه وکلای دادستا این امر توسط وکلای این گروه انجام شده و نیاز به پرداخت هزینه اضافی به دفاتر اسناد رسمی جهت برابر اصل مدارک وجود نخواهد داشت.
  2. مجوز لازم در صورتی که موضوع فعالیت موسسه نیاز به مجوز داشته باشد.
  3. امضای مدارک تنظیم شده توسط وکیل و تحویل به اداره ثبت
  4. ثبت موسسه 
    ثبت موسسه 
  5. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
    ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
    موسسه حقوقی فردا 

     

انحلال و تصفیه موسسه

ثبت موسسه 

ثبت موسسه 

انحلال موسسات غیر تجاری ممکن است اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده موسسه باشد، و نیز ممکن است به موجب حکم دادگاه باشد.

اگر امر انحلال موسسه اختیاری بود امر تصفیه طبق موارد درج شده در اساسنامه توسط مدیر یا مدیران آن انجام می شود. اگر در اساسنامه متصدی امر تصفیه و چگونگی انجام آن مشخص نگردیده باشد مجمع عمومی فوق العاده در زمان انحلال یکی از اعضای هیأت مدیره را به عنوان مدیر تصفیه تعیین کرده و حدود اختیارات او را مشخص می کنند.

اما اگر منحل شدن موسسه به موجب حکم دادگاه باشد، تصفیه را فردی که در اساسنامه مشخص شده عهده دار خواهد شد، در غیر اینصورت دادگاه در هنگام صدور حکم انحلال شخصی را به عنوان مدیر تصفیه مشخص می‌نماید تا مراحل تصفیه را طبق قانون تجارت انجام دهد.

مدارک لازم جهت انجام انحلال یک موسسه عبارتند از:

یک کپی از آگهی تأسیس و روزنامه رسمی موسسه + کپی کارت ملی تمامی اعضای هیأت مدیره

پس از انجام مراحل انحلال در اداره ثبت شرکتها و صدور روزنامه انحلال، مدیر تصفیه ( در بالا توضیح داده شد) به اداره دارایی مراجعه نموده و جهت تصفیه مالیاتی دارایی نیز اقدام می کند. پس از طی مراحل مالیاتی انحلال به طور کامل انجام شده و موسسه دیگر از نظر قانونی وجود نخواهد داشت.

ثبت موسسه 
ثبت موسسه 

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا