sabtefarda

ثبت شرکت

sabtefarda

ثبت شرکت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند



ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت ثبت برند (علامت تجاری)، بایستی مدارک زیر را تکمیل کرده و به وکیل موسسه تندیس مهان تحویل دهید:

 

اشخاص حقیقی:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه از واحد یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت  اداره ثبت علائم تجاری
  • تصویر رنگی علامت تجاری مورد نظر به ابعاد ۶*۶ سانتیمتر به تعداد ۱۲ عدد و توضیح در برگی جداگانه درخصوص علامت تجاری و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت (ترجیحا دهخدا)
  • در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین و یا غیر فارسی باشد، اسکن رنگی پشت و رو از کارت بازرگانی به نام شخص
  • امضای وکالتنامه (پس از تایید برند)

 

اشخاص حقوقی و شرکت ها:

  • ارائه پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده (به نام شرکت)
  • تصویر اولین روزنامه رسمی شرکت (آگهی تاسیس) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیئت مدیره شرکت (دوره آن منقضی نشده باشد)
  • تصویر برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و دارندگان حق امضای اوراق بهادار شرکت
  • در صورتیکه علامت مورد نظر لاتین و یا غیر فارسی باشد، اسکن رنگی پشت و رو از کارت بازرگانی به نام مدیرعامل
  • امضای وکالتنامه توسط مدیرعامل و دارندگان حق امضاء (پس از تایید برند)
  • تصویر رنگی علامت تجاری مورد نظر به ابعاد ۶*۶ سانتیمتر به تعداد ۱۲ عدد و توضیح در برگی جداگانه درخصوص علامت تجاری و توصیف آن و مستند نام مورد نظر از فرهنگ لغت (ترجیحا دهخدا)

  • ثبت علامت تجاری

    ثبت علامت تجاری
    ثبت علامت تجاری

    ثبت برند 
    ثبت برند 

    ثبت برند 
    راهنمای ثبت برند


    ثبت علامت تجاری
  • جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
    ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
    موسسه حقوقی فردا 

چرا برند ثبت کنیم؟


ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

 شاید این سوال برای ما پیش بیاید که چرا ما باید برند خود را ثبت کنیم؟ مزایای ثبت برند به شرح زیر می باشد:

  • تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  • ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.
  • اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.
  • جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
  • ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند.
  • شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.
  • ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

رتبه بندی شرکت ها

 

 اخذ رتبه (گرید)
اخذ رتبه (گرید)

رتبه بندی چیست؟

رتبه بندی در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران می باشد. رتبه بندی در واقع یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیمانکاران و شرکت ها اتخاذ می شود. رتبه بندی تخصصی شرکت ها توسط ثبت شرکت  انجام می گردد.

شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و افراد امتیازآور از ۱ تا ۵ رتبه بندی می شوند، ولی شرکت های مشاور از ۱ تا ۳ رتبه بندی اتخاذ می کنند. کار شرکت های پیمانکاری بیشتر در زمینه اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی و قراردادهای اجرایی در زمینه ساخت و نظارت بر پیمانکار است ولی شرکت های مشاور در زمینه طراحی و نظارت و نظارت بر ساخت فعالیت می کنند و واسطه بین پیمانکار و کارفرما هستند.  رتبه یا گرید عموماً مخصوص شرکت های فنی و مهندسی بوده بدین معنی که هرگاه سازمان دستگاه مناقصه گذار، اعم ازدولتی یا خصوصی قصد انجام پروژه ای عمرانی یا فنی و یا مهندسی داشته باشد، اجرای پروژه را به شرکت های دارای امتیازفنی و مهندسی تایید شده استانداری به صورت مناقصه واگذار می نماید. طبق آیین نامه، یک سری پارامترهایی برای تعیین صلاحیت تعیین گردیده که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی با توجه به این پارامترها و شاخص ها، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را تعیین می نماید. در صورتی که شرکت موفق به کسب حد نصاب امتیاز گردید و تعیین صلاحیت شد، گواهی رتبه صادر می گردد. بنابراین شرایط داشتن امتیاز فنی تایید شده سازمان، برای شرکت های مذکور به شرح ذیل می باشد.

اخذ رتبه (گرید)
اخذ رتبه (گرید)

مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه  ۵ :

برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

الف) مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل: اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی، تغییرات و تاسیس ب) مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل: اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه رسمی، تاسیس و تغییرات، روزنامه ج) ارائه اصل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی از دفتر مرکزی شرکت طبق روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آن ها کپی برابر اصل شده، مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت.

تذکر ۱: دو سوم اعضای هیئت مدیره باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند.

تذکر ۲: داشتن کد اقتصادی و کد کارگاهی برای شرکت های متقاضی الزامی است.

مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه پیمانکاری ۱ الی ۴:

کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

الف) مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل: اساسنامه، اظهارنامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات ب) مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل: اساسنامه، تقاضانامه، شرکت نامه، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات ج) کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آن ها د) کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت مهندس و یا مهندسینی که سوابق کاری ارائه می کنند باید مدارک زیر را تهیه فرمایند. ه) آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام تصاویر کلیه پیمان های شرکت (موافقتنامه) اصل تاییدیه کارکرد توسط دستگاه های اجرایی تصاویر آخرین صورت وضعیت تایید شده و یا (به تایید بالاترین مقام کارفرما) برای کارهای نیمه تمام و مفاصا حساب بیمه برای کارهای تمام شده. تمامی مهندسینی که سابقه کار در شرکت های دولتی را داشته اند نیاز به گواهی خروج دارند. امتیازات به این ترتیب بر طبق آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران محاسبه می شود.

نکته: تمامی مهندسین باید دارای حداقل ۳۹ ماه بیمه در ۴۸ ماه اخیر در شرکت رتبه دار مرتبط باشند ، یعنی اگر درخواست شرکت برای رتبه راه است، سابقه مهندس باید در شرکت دارای رتبه راه بوده باشد.

 اخذ رتبه (گرید)
اخذ رتبه (گرید)

مهندس و یا مهندسینی که سوابق کاری ارائه می کنند باید مدارک زیر را تهیه فرمایند:

  • نامه استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و خاتمه و نام شرکتهایی که بیمه برایشان پرداخت نموده اند

  • گواهی کار مرتبط با رشته مورد درخواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و یا شرکتهایی که در گواهی بیمه اعلام شدند.

  • سربرگ رسمی شرکت در 3 نسخه

  • کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام

تذکر 1: مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت باید لیسانس باشد.

تذکر 2: دوسوم اعضای هیئت مدیره باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند.

تذکر 3: یکی از اعضای هیئت مدیره باید دارای رشته تحصیلی زمینه نسبت به رتبه درخواستی با حداقل سه سال تمام سابقه اشتغال در همان رشته یا تخصص باشد بهمراه گواهی بیمه تامین اجتماعی و گواهی اشتغال از محل فعالیت موصوف (شرکتها میتوانند بطور همزمان درخواست دریافت رتبه در دو پایه را داشته باشند به شرط رعایت موارد مذکور)

تذکر 4: داشتن کد اقتصادی برای شرکتهای متقاضی الزامیست.

اخذ رتبه (گرید)
اخذ رتبه (گرید)

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

جواز تاسیس

اخذ جواز تاسیس 
اخذ جواز تاسیس 


جواز تاسیس به مجوزی می گویند که وزارت صنایع برای راه اندازی یک واحد تولیدی صادر می نماید. شرکت ها و افراد در قالب واحد های حقیقی و حقوقی می توانند این جواز تاسیس را دریافت کنند به شرط آن که قصد تاسیس یک واحد تولیدی مثل کارخانه داشته باشند. اولین قدم راه اندازی کارخانه یا تولیدی دریافت جواز است.

جواز تاسیس گواهی می باشد که به دارنده  آن اجازه می دهد در یکی از شهرک های صنعتی که در جواز تاسیس قید گردیده و با امکاناتی که پیش بینی شده مشغول به تولید کالاهایی باشد که در آن گواهی ذکر شده است.

باتوحه به اینکه برای ثبت برند و علامت تجاری حتما نیاز به یک جواز مربوط به فعالیت می باشد با این حال اغلب مشتریان جهت ثبت برند (فارسی) خود هیچگونه جوازی نداشته و به همین دلیل از ثبت برند (فارسی) خود محروم مانده اند. کارشناسان تندیس مهان در اینگونه موارد به مشتریان خود جهت ثبت برند، پیشنهاد اخذ جوازی به نام جواز تاسیس را می دهند. بنابراین شما مشتری عزیز درصورت عدم داشتن جواز برای ثبت برند خود اصلا نگران نباشید، با اخذ جواز تاسیس می توانید به راحتی برند خود را در طبقه فعالیت مربوطه به ثبت برسانید.

اخذ جواز تاسیس 
اخذ جواز تاسیس 
اخذ جواز تاسیس 

سوالات متداول:

جواز باید به نام چه کسی ثبت شود؟

زمانی که قصد دریافت جواز دارید باید مشخص کنید که قرار است کارخانه برای شرکت خاصی یا فرد خاصی تاسیس شود. در صورتی که تحت شرکت خاصی است، به صورت حقوقی و در غیر اینصورت به صورت حقیقی صادر می شود.

  • مدارک لازم برای اخذ جواز حقیقی چیست؟

اگر متقاضی شخص خاصی است، کپی شناسنامه و اصل کارت ملی + کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان کافیست.

  • مدارک لازم برای اخذ جواز حقوقی چیست؟

برای اینکه جواز برای شخص حقوقی صادر شود، کپی شناسنامه مدیر عامل به همراه کارت ملی وی + کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به همراه کپی آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره شرکت از ملزومات برای دریافت چنین جوازی است.

اخذ جواز تاسیس 
اخذ جواز تاسیس 
اخذ جواز تاسیس 

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

ثبت اختراع

 

 ثبت اختراع
ثبت اختراع

اختراع چیست؟

اختراع بطور کلی به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است.این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرایند کاملا جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزیی محصول یا فرایند شناخته شده ای باشد. صرفا پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطو کلی اختراع محسوب نمی شود، مقدار مناسب ابتکار انسانی، خلاقیت و گام اختراعی باید وجود داشته باشد ضمن اینکه اکثر اختراعات اکنون نتیجه تلاش های قابل ملاحظه و سرمایه گذاری بلند مدت در تحقیق و توسعه هستند. بسیاری از پیشرفت های فنی، ساده و ارزان که ارزش بازاری زیادی دارند، درآمد و سودهای سرشار نصیب مخترعین آنها نصیب مخترعین آنها یا شرکت ها می کند.

چه چیزی بعنوان اختراع قابل ثبت است؟

یک ابداع باید الزامات متعددی را رعایت نماید تا حائز شرایط لازم برای حمایت باشد. این الزامات بویژه شامل این هستند که ابداع مورد ادعا:

 

1. متشکل از موضوعی باشد که بعنوان اختراع قابل ثبت است.

2. جدید باشد.

3. دارای گام اختراعی باشد.

4. در صنعت به مفهوم عام آن قابل اجرا باشد.

5. در تقاضانامه اختراع بطور شفاف و کامل افشا شده باشد.

نکته: در صورتیکه افشا اختراع ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد مانع ثبت نخواهد بود.

ثبت اختراع
ثبت اختراع

چرا باید اختراع خود را ثبت کنیم؟

اختراع، حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود و اختراع در اینجا معادل واژه (INVENTION ) است. اما از اختراع در قوانین مختلف کشور ها زمانی حمایت میشود که این اختراعات طبق تشریفات جاریه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرط استفاده از این حق، ثبت اختراع آن در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراع) می باشد و در اینجا حق اختراع معادل واژه (PATENT) می باشد.

پس از ثبت و اعطاء گواهی ثبت اختراع به مالک و مخترع، بر طبق قانون  به دو شکل از ثبت اختراع حمایت می شود:

۱) حمایت ایجابی، یعنی اینکه به دارنده گواهی ثبت اختراع می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد.

۲) حمایت سلبی، سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هر گونه حق نقص حق گواهی ثبت اختراع بدون اجازه مالک این حقوق بشود.

فلذا  مخترع حق  انحصاری (گواهی ثبت اختراع) نسبت به ساخت، صادرات واردات، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فرآورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می آیند را دارد.

علاوه بر این در دنیای رقابت و کسب و کار ثبت اختراع دارای مزایای زیر می باشد:

۱) موقعیت قدرتمند در بازار و امتیاز های رقابتی

۲) سود بیشتر یا  بازگشت بیشتر سرمایه از طریق نظام انحصار

۳) درآمد مضاعف از محل تفویض اجازه بهره برداری و انتقال اختراع

۴) دسترسی به فناوری از طریق لیسانس دو جانبه

۵) دسترسی به بازار های جدید

۶) خطر کمتر نقص حق

۷) توانایی بیشتر برای دریافت وام و یا جمع آوری منابع مالی با نرخ معقول بهره

۸) ابزاری قدرتمند برای اقدام قانونی علیه تقلید کنندگان و سوء استفاده کنندگان

۹) وجهه مثبت شرکت یا بنگاه صاحب اختراع

۱۰) استفاده از مزایای بنیاد ملی نخبگان

۱۱) استفاده از تسهیلات شرکتهای فناور و دانش بنیان

۱۲) استفاده از صندوق حمایت از پژوهشگران کشور

 

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع چقدر است؟

گواهی ثبت اختراع حقی است که به مالک اختراع برای خلق یک اختراع جدید اعطاء می شود و عموما در کشور های مختلف مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع برای مدت  زمان محدود ۲۰  سال اعطاء می شود. بر طبق ماده  ۱۶ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع، پس از بیست سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع منقضی می شود، البته حفظ گواهینامه ثبت اختراع در این ۲۰  سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه توسط متقاضی ثبت اختراع می باشد و در صورت عدم پرداخت هزینه سالانه اظهارنامه مربوط مسترد شده تلقی و با گواهینامه ثبت اختراع فاقد اعتبار می شود.

ثبت اختراع
ثبت اختراع

 

اختراعات  غیر قابل ثبت (استثنائات ثبت اختراع):

طبق ماده ۴ قانون موارد زیر از حیطه حمایت از ثبت اختراع خارج است:

الف) کشفیات ، نظریه های علمی، روشهای ریاضی و آثار هنری.

ب) طرح ها و قواعد یا روشهای انجام کار تجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی.

ج) روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان.

این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود.

د) منابع ژنتیک و اجزاء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها.

ه) آنچه قبلاً در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد.

و) اختراعاتی که بهره برداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.

 ثبت اختراع
ثبت اختراع
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا