sabtefarda

ثبت شرکت

sabtefarda

ثبت شرکت

عصاره برند


 

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

عصاره برند یا Brand Essence یکی از واژه‌های فراگیر در حوزه برند و برندسازی است. بر اساس توضیحات تیلده هدینگ و شارلوت نودیتزن در کتاب Brand Management، مفهوم هویت برند و عصاره برند تقریباً مورد اتفاق نظر تمام دانشگاهیان و محققانی است که در حوزه برند و برندسازی مطلب نوشته اند.

برای لغت عصاره برند از DNA و هسته (Kernel) هم استفاده شده است. عصاره برند یک «ایده» یا یک «جمله» است که قلب و روح برند را بیان می‌کند. برای اینکه برند زنده بماند و شیره‌ی جان آن از دست نرود، اگر همه چیز هم تغییر می‌کند، عصاره برند نباید تغییر کند. هیچ حرکتی در بازاریابی و تبلیغات، نباید این عصاره را تغییر داده یا تضعیف کند.

لغت عصاره برند توسط دیوید آکر به کار برده شده است. کوین کلر در کتاب مدیریت استراتژیک برند خود،‌ برای عصاره برند از لغت «مانترا» یا «ورد برند» استفاده می‌کند. کاپفرر در کتاب خود، واژه‌ی Kernel یا هسته را ترجیح می‌دهد. اما به هر حال مفهوم یکی است. اگر همه چیز هم در مورد یک برند تغییر کند، چیزی باید باشد که ثابت بماند!

احتمالاً مطلبی را که در مورد ست گادین در متمم منتشر شده مطالعه کرده‌اید و به واسطه این مطلب، او را می‌شناسید. ست گادین کتابی دارد به نام Tribes یا قبیله‌ها. او در این کتاب توضیح می‌دهد که هر فرد یا کسب و کار یا هر برند موفقی، باید تلاش کند که برای خودش یک قبیله بسازد. این چیزی است که می‌تواند آن ایده یا محصول یا برند را ماندگار کند. حرف‌های ست گادین را از جمله کاربردی‌ترین و قابل درک‌ترین نکات در خصوص شکل دادن به جامعه یک برند می‌دانند.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

رمز و رازهای یک برند خوب


ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

 

 

برندینگ شخصی یا Personal Branding به هیچ وجه یک مبحث سبک یا جدید نیست. اما با رشد تکنولوژی های اجتماعی برند شخصی تا جای ممکن قابل دسترس تر شده است، و به این معناست با وجود این که فرصت های بیشتری در اختیار خواهید داشت اما رقابت نیز تنگاتنگ تر خواهد بود.

 در این عرصه شلوغ و پر هیاهو برند شما باید معتبر شود. به برند شخصی خود یک نگاه جدید بیندازید و از هنر و بهترین آغاز برای ساخت برند شخصی خود استفاده نمایید.

atin//ip

۱) اهداف و برنامه ها را با تعریف برند پیش ببرید

پیش از ساخت برند، باید اهداف و برنامه های وابسته را مشخص نمایید. باید ببینید الان کجا هستید و در آینده نزدیک به کجا مایلید برسید.

آیا می خواهید از آن برای شهرت استفاده نمایید؟ یا یک شغل فریلنسری برای کار در خانه حاصل کنید؟ یا حتی به دنبال مشتری بیشتر و افزایش قیمت هستید؟

این که مشخص کنید چرا و کجا، به شما در انجام آن کمک می کند.

سرانجام اهداف شما هستند که آنچه را شما تصور می کنید به دیدگان مردم می رسانند.

این نوشته را مجدد بخوانید. اگر توانستید چنین راهی در پیش گیرید، پس شما در عرصه خود به یک مدیر موفق بدل خواهید شد.

به عنوان مثالی برای یک برند شخصی و موفق، Darren Rowse مدیر بلاگ how to make money blogging است که در میان بسیاری از افراد به شهرت رسیده است. او نام شخصی خود را روی تجارت اش قرار نداده است، بلکه از شیوه ارتباطی اش در سایت ها و شبکه های اجتماعی برای برند شدن استفاده کرده است. پس از مشخص کردن اهداف، نتیجه نهایی و یک برنامه، نیاز به شروع ساخت برند تان دارید.

۲) بدانید، متوجه شوید و به برندتان ایمان داشته باشید

برند شخصی شما نیاز به احساس و نگاه دارد، و یک راه برای ارتباط و بهتر دیده شدن. اما این از تنها یک لوگو داشتن و فعالیت در شبکه های اجتماعی فراتر می رود.

شما نیاز به فراهم آوردن یک تصویر دارای شخصیت حقوقی آن هم به صورت پایدار دارید.

مفهوم ایده و هسته بنیادی که در پس این تصویر قرار می گیرد، تمام چیزی است که شما انجام می دهید. هر چیزی که مالک آن هستید و هر چه که تولید می کنید، باید بازتابی از بها و اهدافی از تمامی برند شخصی شما باشد.

ثبات ایده اصلی است که برند شما را می سازد. این نشانگر اینست که شما برای چه تلاش می کنید، به چه معتقدید و چرا زیست دارید.

به عنوان یک مثال دیگر، نگاهی به شرکت به خوبی شناخته شده رایانه ای Apple می اندازیم. اگر چه آن ها یک برند شخصی نیستند، اما مفهوم برندینگ کاملا یکسان باقی می ماند؛ آن ها نیز یک تصویر دارای شخصیت حقوقی از کارشان دارند.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

برندتان را بسازید و از آن نگهداری کنید


ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

 

پس از این که اهداف و بازار تجاری خود را مشخص کنید و تعیین کردید چقدر مایل به دانسته شدن هستید، سپس می تواند برای پایه ریزی برندتان شروع کنید. در پایین بلاک های ساختمانی اساسی را با هم خواهیم خواند، دانستنی هایی که به شما برای آن ها کمک خواهد کرد.

یک شناسه منحصر به فرد دیداری

یکی از آسان ترین راه ها برای تمایز میان شما و رقابت تان داشتن یک شناسه دیداری منحصر به فرد می باشد. این شناسه دیداری می بایست پایدار و در عین حال بازتاب دهنده اهداف اولیه تان باشد. همچنین به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در تمامی محدوده ارتباطی تان ایفای نقش کند. بدین منظور حداقل اطمینان حاصل نمایید یک بیزینس کارت، سرنامه معتبر، رزومه کاملا به روز، یک وب سایت و پروفایل های متعدد اجتماعی آنلاین دارید.

سایت، دامنه و آدرس ایمیل

فکر می کنید افراد با جستجوی نام شما در اینترنت چه چیزی مشاهده خواهند کرد؟ به طور امیدوارانه نام و سایت شما. اما اگر نشد چه طور؟ یکی از سریع ترین راه ها داشتن یک سایت شخصی مانند JohnSmith.com می باشد.

در سایت مخصوص شما، باید اطلاعاتی راجع به شما، لینک هایی به سایت های دیگر شما، پروفایل های اجتماعی، وبلاگ و … باشد. همچنین یک کارنامه مختصر و مفید از فعالیت تان را فراموش نکنید.

همچنین شما باید یک آدرس ایمیل شخصی بر دامنه برند خود بسازید. انجام این کار بسیار تخصصی تر از داشتن یک ایمیل ساده بر روی پوشش دهنده های معمولی می باشد.

شبکه های اجتماعی (جذب کنید، ارتباط برقرار کنید!)

یکی از بزرگترین مزایای فیسبوک و توییتر همین است. البته اصل کار آن ها چیز دیگری است. باید به یاد آورید که هر چه هر روز انجام می دهید از برند شما می گوید و آن را بازتاب می دهد، چه به صورت شخصی و چه به صورت تخصصی.

از خودتان بپرسید، چه ارزش هایی برای دوستان و دنبال کنندگان تان قائل هستید؟ آیا مایلید افراد را جذب و با آن ها ارتباط برقرار نمایید؟ و نه این که به آن ها نشان دهید نهار چه خورده اید؟ آیا از تمامی پتانسیل های شبکه های اجتماعی تان بهره برده اید؟ آیا سایت شما به حساب های شما متصل اند؟ امضای ایمیل تان چطور؟

این ها، همگی راه هایی هستند که به شما کمک می کنند خودتان و نام تان را بالا ببرید. اما آسان ترین راه هموار ساختن راه برای یافتن و برقراری ارتباط با شماست. هنگامی که چنین کنند، جذب و پوشش دادن ارزش ها را فراموش نکنید.

پاسداری، امنیت بخشی و مانیتورینگ برند

برند شما بیزینس شما و شهرت شماست. چرا گفته های مردم راجع به خودتان را رصد و آنالیز نکنید؟

Google Alerts نام ابزاری است که جستجوی توییتر و بسیاری از ابزار های موجود را برایتان ممکن می کند تا بدانید چه زمانی و در کجای وب راجع به شما حرفی زده شده است. این امکان به شما در فرو نشاندن سریع آتش کمک می کند، همچنین در شبکه و تشکر از افرادی که به شما کمک کرده و به شما لینک زده اند.

رازی برای برندینگ شخصی

به یاد داشته باشید، برنامه ریزی اساس و بنیان برند شخصی است و اجرا ساختمان برند را می سازد. اما همه چیز خود شما نیستید، مهم چیزی است که مردم راجع به شما می گویند. شما آن چه را که تصور می کنید ارائه می کنید و این افراد هستند که راجع به شما فکر و شما را درک می کنند.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

نکات راهنما در انتخاب نام برند (Brand)


ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

انتخاب نام برند برای یک محصول جدید، ترکیبی از هنر و علم است.

دسته بندی بالا نشان دهنده­ ی انواع مختلف نگرش جهت انتخاب نام­ برای برند است. نام همچون سایر عناصر برند باید براساس شش معیار اصلی انتخاب شود.

معیار های اصلی انتخاب نام یک برند عبارتند از:

قابل نگارش به سایر زبانها

بیانگر امتیازات محصول

راحتی در تلفظ

مختصر و مفید

متمایز

قانونی و قابل ثبت بودن آن نام

بازاریابان برای افزایش میزان تبلیغات دهان به دهان با هدف ایجاد پیوند­های قوی در حافظه ­ی مشتری باید تلاش کنند تا نام برند را به نوعی طراحی کنند که از تلفظ ساده­ای برخوردار باشد، همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است مصرف­ کنندگان برای گریز از شرمندگی ناشی از تلفظ نادرست نام برند، به طور کلی از آن­ها بپرهیزند و این اتقاق بدی برای یک برند است.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری
جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

اختراع چیست ؟

 ثبت اختراع

ثبت اختراع

اختراع به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است .

این راه حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش یا فرآیند کاملاً جدید مربوط باشد یا ممکن است فقط بهبود جزئی محصول یا فرآیند شناخته شده ای باشد.در واقع طبق ماده ۱ قانون ثبت اختراعات مصوب سال ۱۳۸۶ ، اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده‌ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را دریک حرفه‌، فن‌، فناوری‌، صنعت و مانند آنها حل می‌نماید.صرفاً پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطور کلی اختراع محسوب نمی شود؛ مقدار مناسب ابتکار انسانی، خلاقیت و گام ابتکاری باید وجود داشته باشد. به طور کلی می توان گفت که راه حل ارائه شده برای مشکل خاص باید دارای شرایط ذیل باشد:

مراحل ثبت اختراع

 

مخترع برای ثبت اختراع خود باید مراحل زیر را پشت سر بگذارد

 مخترع یا مخترعین باید مدارک خود را کامل کنند.

باید متن اختراع خود را طبق قوانین اداره مالکیت صنعتی به نگارش درآورند.

سرفصل ها و مراحل ثبت اختراع

متن اختراع دارای سرفصل های زیر است و هرکدام از این سرفصل ها دارای شرایطی است: توصیف اختراع – ادعا یا ادعاهای اختراع  – خلاصه اختراع  – حق تقدم در اختراع  – پس از تهیه مدارک و نگارش متن اختراع از طریق سایت اداره ثبت اختراع و پرداخت هزینه های آن اظهارنامه شما تکمیل میشود و پس از آن از سوی اداره مالکیت صنعتی رمزی برای شما ارسال می شود که از طریق آن می توانید روند پرونده خود را پیگیری کنید.  – اگر متن اختراع شما مطابق قوانین نباشد ابلاغیه رفع نقص صادر می شود در غیر این صورت می توانید منتظر گواهی اختراع خود باشید. … لازم به ذکر است که ثبت اختراع به آسانی موارد ذکر شده در بالا نیست و ملزم به انجام دفاعیات فنی و مراجعه حضوری حداقل سه بار به اداره مالکیت صنعتی است.

ثبت اختراع
ثبت اختراع



مراحل ثبت اختراع

در رابطه با ثبت اختراع و زمان و نحوه آن نکات زیر قابل ذکر است:

۱- همانطور که گفتیم در بسیاری از کشور ها به غیر از ایالات متحده آمریکا، اختراعات بر اساس اصل “اولین تسلیم کننده” ثبت میشوند. بنابراین، تسلیم سریع تقاضانامه برای تضمین اینکه شما اولین متقاضی هستید که تقاضانامه ثبت اختراع خاصی را تسلیم میکند بسیار مهم است تا بدین وسیله اجازه ندهید سایرین اختراع شما را ثبت کنند.

۲- اگر مخترع در پی حمایت مالی باشد یا بخواهد اجازه بهره برداری تجاری از اختراع خود را به اشخاص ثالث تفویض کند تقاضای سریع ثبت اختراع به طور کلی مفید خواهد بود.

۳- به طور کلی مخترع فقط زمانی میتواند حقوق اختراع خود را اجرا کند که توسط اداره ثبت اختراعات مربوط، اختراع او به ثبت رسیده باشد و این تشریفاتی است که ممکن است در بعضی از کشور ها چندین سال به طول بکشد. علی رغم مزایای فوق عجله در تسلیم اظهارنامه ممکن است مشکلاتی را به شرح زیر برای متقاضی در پی داشته باشد.

ثبت اختراع
ثبت اختراع


مشکلات و موانع ثبت اختراع

۱- اگر زودتر از موعد لازم اظهارنامه ثبت اختراع را تسلیم کند و متعاقبا تغییراتی را در اختراع به وجود آورد، به طور کلی تغییرات عمده در توصیف اولیه اختراع همانطور که بعدا خواهیم دید امکان پذیر نخواهد بود.

۲- پس از اینکه اظهارنامه اختراع به اداره ملی یا منطقه ای تسلیم گردید معمولا بر اساس حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس ۱۲ ماه فرصت دارد در تمام کشور هایی که منافع کسب و کار او ایجاب میکند اظهارنامه ثبت همان اختراع را تسلیم کند تا ازا این طریق از مزایای تاریخ تسلیم اولین اظهارنامه بهره‌مند شود.

هزینه های ثبت اختراع در کشورهای مختلف

اگر هزینه تسلیم اظهارنامه در کشور های متعدد و گرداخت هزینه تمدید مدت بیش از حد زیاد باشد این امر مشکل ساز خواهد بود. یکی از راه های تعدیل این مشکل، به تعویق انداختن پرداخت هزینه های ترجمه و استفاده از مدت ۳۰ ماهه مقرر در معاهده همکاری ثبت اختراع است.

وکیل ثبت اختراع

نکته بسیار مهم در ثبت اختراع ضرورت نیاز به وکیل ثبت اختراع در تنظیم و تهیه اظهارنامه ثبت اختراع است. تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع و پیگیری آن تا مرحله صدور گواهی اختراع، کاری پیچیده و دشوار است و معمولا مخترعین که دارای اطلاعات حقوقی نیستند نمی توانند از عهده این کار برایند. زیرا در تنطیم اظهارنامه ثبت اختراع به امور زیر باید توجه و دقت شود

دلایل نیاز به وکیل در ثبت اختراع

۱- انجام جستجو در سوابق افشاء قبلی به منظور شناسایی هر سابقه افشاء قبلی که باعث خواهد شد اختراع قابل ثبت نباشد.

۲- نوشتن ادعا نامه و توصیف کامل اختراع با استفاده از اصطلاخات فنی و حقوقی.

۳- مکاتبه با اداره ملی سا منطقه ای ثبت اختراعات و طی مراحل بررسی های ماهوی و شکلی و اظهارنامه اختراع.

۴- انجام اصلاحات لازم در اظهارنامه اختراع در صورت نیاز و درخواست اداره ثبت اختراع مربوطه.

با توجه به ضرورت های فوق است که علی رغم اجباری نبودن انتخاب وکیل در بسیاری از نظام های ثبت اختراع که دارای اطلاعات حقوقی و فنی است مراجعه و از خدمات و اطلاعات وی در تنظیم اظهارنامه ثبت اختراع استفاده کند. البته در تعدادی از قوانین، متقاضیان خارجی ثبت اختراع ملزم شده اند از وکیل ثبت اختراعات که ساکن کشور مربوط است استفاده کنند. درکشور ژاپن وکلای زیادی برای کمک های فنی و حقوقی به مخترعین تربیت شده اند و مخترعین معمولا برای ثبت اختراع به این وکلا مراجعه میکنند. ثبت اختراع دارای دو بعد ملی و بین المللی است.

ثبت اختراع
ثبت اختراع

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا