نشان تجاری میتواند یک یا ترکیبی از چند کلمه، حرف، عدد، نقاشی، سمبل، نقشهای سهبعدی (شکل و بستهبندی کالاها)، علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات، رایحه و یا رنگهایی جهت معرفی ویژگیها باشند.
به جز علائم تجاری که مشخص کننده منبع کالا یا خدمات هستند، چند دسته نشان دیگر نیز وجود دارد.
1. علائم اشتراکی: متعلق به اتحادیههایی است که از آن نشان به منظور معرفی خود با یک سطح کیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه) استفاده میکنند. مثلاً اتحادیههای که معرفیکننده حسابداران، مهندسان یا معماران هستند.
2. علائم تصدیقنامهها با استانداردهای معین: این علائم برای نشان دادن قبولی داده میشوند، ولی محدود به هر گونه عضویتی نیستند. آنها را میتوان به هر کس که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند، اعطا کرد. برای نمونه، گواهینامه استاندارد کیفیت "ISO 2000" یک گواهینامه شناخته شده در سطح جهانی است.
به جز علائم تجاری که مشخص کننده منبع کالا یا خدمات هستند، چند دسته نشان دیگر نیز وجود دارد.
1. علائم اشتراکی: متعلق به اتحادیههایی است که از آن نشان به منظور معرفی خود با یک سطح کیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه) استفاده میکنند. مثلاً اتحادیههای که معرفیکننده حسابداران، مهندسان یا معماران هستند.
2. علائم تصدیقنامهها با استانداردهای معین: این علائم برای نشان دادن قبولی داده میشوند، ولی محدود به هر گونه عضویتی نیستند. آنها را میتوان به هر کس که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند، اعطا کرد. برای نمونه، گواهینامه استاندارد کیفیت "ISO 2000" یک گواهینامه شناخته شده در سطح جهانی است.