sabtefarda

ثبت شرکت

sabtefarda

ثبت شرکت

مراحل ثبت برند یا علامت تجاری


ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری


 

ابتدا به پایگاه اینترنتی به آدرس sherkat.ssaa.ir ( سامانه ثبت علامت تجاری) مراجعه و در بخش سمت چپ به قسمت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید.بعد از آن در قسمت خدمات الکترونیک به اداره ثبت علائم تجاری رفته و سپس از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به کادراول ثبت اظهارنامه ی علامت مراجعه نمایید. با انتخاب گزینه ی موافق هستم ، مراحل ثبت اظهارنامه به شما نشان داده خواهد شد. وارد بخش اول ( ورود اطلاعات اظهارنامه) شوید. با انتخاب نوع اظهار نامه ، گزینه افزودن مالک را انتخاب کنید.با توجه به نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی ) مراحل را دنبال کنید. 
در قسمت ثبت : بر روی عبارت «درخواست ثبت یک اظهارنامه جدید را دارم» کلیک نمایید.
• مرحله نخست
به ورود اطلاعات شخصیت حقوقی(شرکت) ویا حقیقی (شخص ) به صورت کامل می پردازیم.
در قسمت ورود اطلاعات مشخصات فردی که به عنوان ابلاغ گیرنده در نظر گرفته شده است و شماره تماس وی وارد سامانه می شود که رمز و ابلاغیه های بعدی به این شماره پیامک می گردد.
در مرحله ورود اطلاعات وکیل یا نماینده قانونی : اگر فردی برای ثبت برند خود به وکیل مراجعه نماید و نتیجتا"درخواست کننده وکیل باشد گزینه " وکیل دادگستری " انتخاب می شود و در غیر این صورت با انتخاب گزینه" یکی از مدیران " یک نفر از میان شرکاء یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی ثبت برند معرفی میگردد.
در بخش انتخاب کالا بر اساس مجوزهای موجود: در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان " شماره کالای درخواستی را می دانم " را گزینش کرده در غیر اینصورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را وارد می نمایید تا طبقه مربوط به آن محصول برای شما مشخص شود.
• مرحله دوم
در این مرحله به مدارک ذکر شده برای ثبت برند آپلود می گردد و در سامانه قرار می گیرد. 
نکته :اگر تعداد مدارک بیشتراز فایل های مشخص شده برای بارگذاری بود با انتخاب گزینه " افزودن ضمائم اختیاری " می توانیم مدارک بیشتری را بارگزاری کنیم.
• مرحله سوم
مرور و تایید اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده.
• مرحله آخر
واریز هزینه اولیه ثبت برند از طریق اینترنت و دریافت شماره اظهارنامه و رمز مورد نظر از طریق شماره تماس فرد ابلاغ گیرنده .
سایر مراحل ثبتی
• از طریق سایت روزنامه رسمی قوه قضائیه مبلغ روزنامه رسمی ابتدایی برند از طریق اینترنت بانک پرداخت می شود.
• پس از چاپ روزنامه رسمی برند ثبت شده طی 10 روز کاری از طریق سایت مدت زمان یک ماهه برای طرح اعتراضات نسبت به علامت اطلاع رسانی می گردد .
• پس از گذشت یک ماه از زمان صدور روزنامه رسمی و در صورت عدم اعتراض ، وارد پرونده خود در سایت اداره مالکیت صنعتی شده با ورود شماره اظهارنامه و رمز آن باید نسبت به واریز اینترنتی مبلغ نهایی بابت صدور پروانه ده ساله انحصاری اقدام نمایید .
• طی 7 تا 10 روزکاری آگهی دوم برند چاپ شده و وارد سایت روزنامه رسمی می گرددمبلغ روزنامه دوم نیز از طریق اینترنت واریز می شود.
• طی 10 روز کاری پس از صدور روزنامه دوم برند وکیل پرونده با یک نسخه از کلیه مدارک شامل (آگهی درخواست ثبت اولیه و روزنامه اول و آگهی ثبت دوم و روزنامه رسمی دوم برند تجاری) به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و درخواست پروانه یا تصدیق ده ساله برند انجام می پذیرد .
• ظرف یک الی دو روز کاری پروانه صادر شده و تحویل پروانه و مدارک به موکل اطلاع رسانی می شود .
در صورت وجود نقص در پرونده ها
با توجه به نظر کارشناسان اداره مالکیت صنعتی در جهت رفع نقص گام برمی داریم.
در صورت عدم تایید اظهارنامه تقاضای ثبت برند دیگر امکان ادامه و پیگیری پرونده وجود نداشته و نشانه اتمام پرونده می باشد .
آدرس اداره مالکیت صنعتی : تهران- میدان امام خمینی (ره )- خیابان فیاض بخش -ساختمان قدیمی بانک ملی- اداره مالکیت صنعتی.
فرایند ثبت علامت تجاری در کل به 2 صورت قابل انجام است :
1. توسط خود شما
2. توسط ما
شما می توانید با به کارگیری توضیحات ما اقدام به ثبت برند خود کنید اما اگر فرصت انجام آن را نداشتید و یا اگر در جریان ثبت به مشکلی برخورد کردید، ما می توانیم در کوتاهترین زمان ممکن انجام کلیه مراحل آن را از طراحی لوگو تا ثبت برند و نام تجاری به عهده گیریم.
فرایند ثبت علامت تجاری توسط ثبت آلفا
1. عقد قرارداد و امضاء وکالتنامه توسط موکل (جهت انجام امور اداری ثبت برند)
2. بازبینی دقیق مدارک، اطلاعات و شرایط موکل برای ثبت برند
3. در صورت نیاز به استعلام و تمایل فرد ، ابتدا قابلیت ثبت نام تجاری استعلام می گردد.
4. با توجه به مدارک و مجوزهای لازم ظرف 2 الی 3 روز کاری مورد به سیستم اداره ثبت مالکیت صنعتی ارجاع شده و پرونده ثبت برند بصورت رسمی تشکیل می شود. (پس از تشکیل پرونده حدودا تا مرحله بعدی 2 ماه فرصت نیاز است)
5. با تشکیل پرونده و ارجاع به کارشناس اداره مالکیت صنعتی، نتیجه کارشناسی و وضعیت پرونده پس از 2 ماه بررسی مشخص می شود، و نتیجه آن یکی از موارد ذیل خواهد بود:
1. تایید : پرونده و اطلاعات بدون نقص است ، مغایرت و مشابهتی ندارد و برای صدور آگهی درخواست ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود. توجه داشته باشید ثبت علامت تجاری نیاز به 3 آگهی دارد که این مرحله اولین آگهی خواهد بود.
2. رد کامل : پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد.
3. نقص پرونده یا وجود مشابهت : احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا کامل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص قانونا" اقدام شود. و دیگر اشکالات جزئی نیز محتمل است که در این مرحله به شما اعلام می شود. پس از رفع نقص مراحل بعدی همانند مراحل پس از تایید انجام می شود. با این تفاوت که اطلاعات و مدارک تکمیل و ایرادات رفع شده اند.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 


مدارک ثبت برند یا علامت تجاری


 

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری


• اشخاص حقوقی
به منظور ثبت لوگو یا علامت تجاری یا برند خود به نام شرکت ( شخص حقوقی) تهیه و تکمیل مدارک ذیل لازم است:
1. کپی مدارک شرکت (آگهی تاسیس و آگهی تغییرات شرکت اعم از تغییر نام ،آدرس، سرمایه و...)
2. روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
3. فتوکپی از مجوز های شرکت (پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس )
4. در صورت نداشتن مجوز بنام شرکت، مجوز به نام رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل مورد نیاز است 
5. رونوشت از کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل آن
6. فتوکپی از مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
7. یک نمونه از علامت تجاری مورد در خواست به ابعاد 10*10
8. مهر شرکت
• اشخاص حقیقی
برای ثبت برند به نام شخص حقیقی مدارک ذیل مورد نیاز است:
1. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شخص درخواست کننده
2. رونوشت از جواز کسب یا مجوزی دال بر فعالیت مرتبط
3. کپی از کارت بازرگانی شخص
4. یک نمونه از برند یا طرح مورد نظر به اندازه 10*10

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 


ثبت برند و علامت تجاری


ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری


 

 برند خود را جهانی کنید

 

 

  اگر هنوز برند خود را ثبت نکرده اید، پیش از آنکه رقبای شما آن را ثبت کنند اقدام کنید. ما شما را در انتخاب برند و ثبت آن کمک می کنیم.تماس بگیرید و به رایگان مشاوره کنید


• ثبت لوگو
• ثبت برند
• ثبت علامت تجاری
• ثبت آرم یا آرم تجاری
• ثبت نام تجاری
• ثبت نشان تجاری
• ثبت مالکیت معنوی

هدف از ثبت لوگو یا برند چیست؟
ثبت آرم یا لوگو یا برند و یا همان علامت تجاری با ایجاد حق انحصاری برای صاحب اثر و یا ارائه کنندگان کالاها و خدمات و نیز با ایجاد امکان صدور مجوز استفاده از برند در صورت پرداخت مبلغ آن از حقوق صاحبان اثر و آثارشان حراست می نماید. حفاظت از برند تجاری پس از ثبت آن به مدت محدود ادامه دارد ، لکن قابلیت تمدید شدن نامحدود پس از پرداخت هزینه مربوطه را دارد. اغلب مراجع قانونی محافظت از آرم تجاری و پیگرد سوء استفاده کنندگان از آن را مورد تایید قرار می دهند. ثبت علائم تجاری علاوه بر حفظ و نگهداری از علائم تجاری مانعی بر سر راه متخلفین است و از سوء استفاده ازیک نام برند تجاری خاص باهدف فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب با نام مشابه جلوگیری می کند.نظام ثبت برند آگاهی و امکان سرمایه‌گذاری جهت تولید و فروش کالاها و خدمات را در عادلانه ترین شرایط برای مردم فراهم می سازد و از این راه تجارت بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

علائمی که قابلیت ثبت شدن دارند:
علائم تجاری یا برند را می توان به شکل نامحدود طراحی کرده و به ثبت رساند. . نشان تجاری می‌تواند ترکیبی از یک یا چند لغت ، حرف یا شماره باشد. برندها را می توان در انواع نقاشی‌ها، سمبل‌ها، نشان های سه‌بعدی مانند فرم یا بسته‌بندی کالاها و یا رنگ‌هایی که معرف ویژگی‌های کالا یا خدمات هستند ، به تصویر کشید.
علاوه بر برند هایی که مشخص کنندة منبع تولیدات و خدمات هستند، علائم یا نشانهای تجاری دیگری نیز موجود است مانند علائم مشترک اتحادیه‌ها برای افراد عضو با هدف معرفی آنها با یک سطح کیفی خاص ویا سایر مشخصه های آن اتحادیه همچون اتحادیه‌های معرفی‌کنندة نساجان، مهندسان ، معماران و یا نشان های استاندارد یا تصدیق نامه ها که به منظور تایید محصولات یا خدمات شکل گرفته اند اما منوط بر عضویت در اتحادیه و یا صنف خاصی نمی باشند و به هرکس که بتواند کالایی مطابق با استاندارد مدنظر تولید کند اعطا می گردند مانند گواهی‌نامه استاندارد کیفیت ISO 9000 که یک گواهی‌نامه و علامت شناخته شده بین المللی است.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

انواع شرکتها و نحوه ثبت آنها

 

انواع شرکت های قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها طبق قانون شامل شرکت های سهامی نظیر شرکت سهامی خاص و عام، شرکت های مختلط نظیر شرکت مختلط سهامی و مختلط غیرسهامی ، شرکت های تعاونی ، تضامنی و مسئولیت محدود و نسبی و موسسه غیرتجاری می باشند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 

شرکت سهامی خاص:
شرکت سهامی خاص شرکتی است که از حداقل ۳ سهامدار(موسس) به صورت حقیقی یا حقوقی تشکیل میشود.در این نوع شرکت اعضای هیئت مدیره لزوما باید از سهامداران باشند و این نوع شرکت دارای بار تعهدی و مسئولیتی بالاتری نسبت به شرکت مسئولیت محدود می باشد. به همین دلیل کارفرمایان و سازمانهای دولتی برای واگذاری پروژه ها برای شرکتهای سهامی خاص که در مناقصه ها و مزایده ها شرکت می کنند اعتبار بیشتری قائل می شوند. همچنین معمولا بانک های دولتی و خصوصی برای پرداخت وام و تسهیلات بانکی شرکتهای سهامی خاص را به نسبت سایر شرکتها در اولویت قرارد می دهند. برای ثبت شرکت های سهامی خاص نیاز به بازکردن حساب به نام شرکت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت با مسئولیت محدود:

شرکت بامسئولیت محدود به شرکتی گفته میشود که با حداقل 2 یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل شده باشد و هر یک از شرکاء فقط به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول تعهدات شرکت میباشد . در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکت به سهام و یا قطعات سهام تقسیم نمی شود. در نام شرکت میبایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود و در نام شرکت نباید نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نام او در اسم شرکت ذکر شده باشد،  در برابر اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را خواهد داشت.
ثبت شرکت تعاونی:
شرکت های تعاونی که از حداقل 7 نفر سهام دار تشکیل می شود و بسته به نوع فعالیت شامل دو دسته می باشند: 1- شرکت تعاونی تولید که در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری و روستایی و عشایری فعالیت دارند. 2- شرکت تعاونی توزیع یا مصرف که فعالیت اصلی آن تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندی های اعضاء می باشد. البته می توان موضوع فعالیت شرکت را با ارائه طرح پیشنهادی تغییر داد. هم چنین شرکت های تعاونی را از نظر عضویت می توان به دو صورت ثبت نمود: 1- ثبت شرکت تعاونی عام که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد و برای تامین سرمایه، باید سهام آن را به عموم عرضه کنند. 2- ثبت شرکت تعاونی خاص که عضویت در آن برای افراد و گروه های خاصی آزاد می باشد مانند کارگران، کشاورزان، دانشجویان، ایثارگران. هم چنین برای ثبت شرکت تعاونی ابتدا باید هیئت مؤسس پس از تشکیل جلسه موسسین صورتجلسه مربوطه را به اداره تعاون ارجاع و مجوز لازم جهت ثبت شرکت تعاونی را اخذ نماید.
موسسات غیرتجاری:
موسسه غیرتجاری موسسه ای است که درآن امورتجاری مانند خرید، فروش، صادرات و واردات صورت نمی گیرد و صرفا جهت انجام امور خدماتی از آن تشکیل شده است. مانند موسسات حقوقی ، خدماتی ، فرهنگی و هنری. ثبت این گونه از موسسات در اداره ثبت شرکتها برطبق قانون تجارت و با سرمایه بیش از ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال صورت می گیرد و برای ثبت آن به جز موارد استثنا نیاز به اخذ مجوز نمی باشد.
شرکتهای تضامنی :
شرکت تضامنی شرکتی است که دارای بار تعهدی ومسئولیتی بسیار بالایی می باشد. به این معنا که میزان تعهدات هر شرکت به اندازه تمام سرمایه شرکت می باشد. مطابق مقررات بانک مرکزی برای اموری مانند تاسیس صرافی از این نوع شرکت استفاده می شود. در عنوان شرکت تضامنی معمولا از نام سرمایه گذار اصلی با افزودن کلمه برادران و یا شرکا استفاده می شود و مسئولیتی اصلی شرکت تضامنی برعهده شرکا یا سهامدارنی می باشد که نام آنها در عنوان شرکت ذکر شده است. هم چنین در این نوع شرکت تک تک شرکا با هر میزان مشارکت نسبت به کل سرمایه شرکت متعهد می باشند.

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 

ثبت شرکت 

شرایط دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی


اخذ کارت بازرگانی 

اخذ کارت بازرگانی 
 

در صورتی که شخصی درخواست دریافت کارت بازرگانی شخصی را داشت، دارا بودن مدارک زیر الزامی می باشد:

-دارا بودن تابعیت ایرانی

-داشتن حداقل مدرک دیپلم

-داشتن حداقل ۲۱ سال سن

-اصل شناسنامه و کپی کارت ملی

-کارت پایان خدمت یا برگه ی معافیت از خدمت نظام وظیفه

-داشتن دفاتر قانونی به همراه اظهارنامه‌های ثبتی

-داشتن آدرس معتبر به همراه اجاره نامه ی محضری به نام خود فرد

-نداشتن سوء سابقه کیفری

-نداشتن چک برگشتی

-داشتن حساب جاری معتبر در  یکی از بانک‌های عامل کشور

-ارائه‌ی مدرک دانشگاهی یا تائید دو نفر از افرادی که دارای کارت بازرگانی می باشند، جهت دارا بودن سه سال سابقه‌ی فعالیت تجاری یا تولیدی، یا در غیر این صورت اخذ و دارا بودن مجوز تولید از ارگان مربوطه

اخذ کارت بازرگانی 

اخذ کارت بازرگانی 

اخذ کارت بازرگانی 

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا