sabtefarda

ثبت شرکت

sabtefarda

ثبت شرکت

رتبه بندی

 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی (سازمان برنامه و بودجه)  شرکت ها را به دو گروه مشاور و پیمانکار تقسیم بندی نموده و برای شرکت های پیمانکاری رتبه ۵ و ۴ و ۳ و ۲ و ۱ تعریف می نماید که در واقع ۵ پائین ترین و ۱ بالاترین رتبه محسوب می شود و برای شرکت های مشاور رتبه ۳ و ۲ و ۱ تعریف می نماید که ۳ پائین ترین و ۱ بالاتربن رتبه است. برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار ملاک اصلی تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره یک شرکت است ولی برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای ارتقاء رتبه از ۵ به ۱ در شرکت های پیمانکاری مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در ۱۵ سال اخیر توسط شرکت و نیز نیروی فنی و مهندسی شرکت ارزیابی می گردد و در صورتی که شرکت امتیاز مورد نظر را کسب کند و اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط را داشته باشد در آن صورت می تواند رتبه خود را از ۵ به رتبه های بالاتر ارتقاء دهد . در خصوص شرکت های مشاور نیز برای ارتقاء از پایه ۳ به پایه ۱ مبلغ ریالی پروژه های انجام شده در ۱۵ سال اخیر، نیروی فنی و مهندسی، اظهارنامه مالیاتی و امکانات فنی و نرم افزاری ملاک است.

اخذ رتبه 
اخذ رتبه 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه 5 پیمانکاری

برای اخذ رتبه ابتدا باید در سایت ساجات ثبت نام کرده و سپس مدارک زیر را تهیه و ارسال نمایید

کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل : اساسنامه ، اظهارنامه ، روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات

مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل : اساسنامه، تقاضانامه ،شرکت نامه ،روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات

ارائه اصل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی از دفتر مرکزی شرکت طبق روزنامه رسمی شرکت

کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آنها

کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت

مهندس و یا مهندسینی که سوابق کاری ارائه می کنند باید مدارک زیر را تهیه فرمایند.

نامه استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و خاتمه و نام شرکتهایی که بیمه برایشان پرداخت نموده اند

گواهی کار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و یا شرکتهایی که در گواهی بیمه اعلام شده اند.

سربرگ رسمی شرکت در 3 نسخه

کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام

تذکر1: مدرک تحصیلی مدیرعامل شرکت باید لیسانس باشد

تذکر2:دوسوم اعضای هیئت مدیره باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند

تذکر3:یکی از اعضای هیئت مدیره باید دارای رشته تحصیلی زمینه نسبت به رتبه درخواستی با حداقل سه سال تمام سابقه اشتغال در همان رشته یا تخصص باشد بهمراه گواهی بیمه تامین اجتماعی و گواهی اشتغال از محل فعالیت موصوف (شرکتها میتوانند بطور همزمان درخواست دریافت رتبه در دو پایه را داشته باشند به شرط رعایت موارد مذکور)

تذکر4: داشتن کداقتصادی برای شرکتهای متقاضی الزامیست

مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه 1 الی 4 پیمانکاری

کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت

مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل : اساسنامه – اظهارنامه – روز نامه رسمی – تاسیس و تغییرات

مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل : اساسنامه – تقاضانامه – شرکت نامه – روزنامه رسمی - تاسیس و تغییرات

کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آنها

کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت

مهندس و یا مهندسینی که سوابق کاری ارائه می کنند باید مدارک زیر را تهیه فرمایند.

نامه استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و خاتمه و نام شرکتهایی که بیمه برایشان پرداخت نموده اند

گواهی کار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و یا شرکتهایی که در گواهی بیمه اعلام شدند.

سربرگ رسمی شرکت در 3 نسخه

کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام

تصاویر کلیه پیمانهای شرکت (موافقتنامه )

تصاویر آخرین صورت وضعیت تایید شده و یا اصل تاییدیه کارکرد توسط دستگاههای اجرایی (به تایید بالاترین مقام کارفرما ) برای کارهای نیمه تمام و مفاصا حساب بیمه برای کارهای تمام شده

اظهار نامه مالیاتی شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده که به تایید و مهر سرممیز مالیاتی مربوط رسیده باشد

مدیر عامل و دو سوم اعضای هیات مدیره می بایست دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند

اخذ رتبه 
اخذ رتبه 

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 


ثبت بین المللی براساس موافقتنامه و پروتکل مادرید

مطابق کنوانسیون پاریس درخصوص حمایت از مالکیت صنعتی و علائم تجارتی صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) میبایست بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی ثبت می نمود. به همین دلیل و به منظورتسهیل روند ثبت بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند. این سیستم شامل دو بخش می باشد: موافقتنامه مادرید مورخ 1891 و پروتکل مرتبط با آن مصوب 1989. سیستم مادرید  درحال حاضر دارای 85 عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد که کشور ما نیز عضو آن می باشد.

چه نوع علائم تجاری را میتوان ثبت نمود؟
تعداد علایم قابل ثبت درسطح جهان تقریباً نامحدود هستند، و مطابق با قانون مصوب کشورها، علامت تجاری ممکن است متشکل از یک یا چند کلمه، حرف یا عدد باشد. همچنین علامت تجاری برگرفته از شکل، نماد، اشکال سه بعدی، نمادهای صوتی مانند اصوات موسیقی، رایحه و یا رنگ دارای ویژگی متمایز کننده باشد، علامت تجاری میتواند شامل کلمه، حرف و یا عدد و یا ترکیبی از آنها باشد. علاوه بر علائم تجاری که مبدأ تجاری کالاها یا خدمات را معین میکند، چند دسته دیگر از علائم نیز وجود دارند:
• علائم جمعی COLLECTIVE MARKS علامتهایی هستند که به یک مجموعه یا انجمن تعلق میگیرد بطوری که اعضای آن توسط این علامت خود را در سطح کیفی و یا سایر مجموعه مشخصات مورد نیاز آن مجموعه یا انجمن معرفی می نمایند. بعنوان مثال از انجمن ها و یا کانون هایی میتوان یاد کرد که به عنوان نماینده گـــروهی خاص از کانون سردفتران، حسابداران، مهندسین و یا معماران میباشند.
• علائم تائیدی CERTIFICATION MARKS علامتهایی هستندکه درمقابل اجرا و رعایت یکسری استانداردهای تعریف شده به تولیدکننده و یا ارائه دهنده خدمات اعطا میگردد. این علامت میتواند به هرکسی که بتواند تائیدکند که محصول تولیدی او از طریق روشی تولیدشده است که استانداردهای تعین شده را رعایت کرده است اعطا گردد. بعنوان مثال میتوان از استاندارد کیفی ISO 9000 که در جهان کاملاً شناخته شده و مقبول میباشد، نام برد.

علامت تجاری چگونه ثبت می شود؟
جهت درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری درسایر کشورها، ابتداء بایستی علامت موردنظر درکشورمبداء به ثبت برسد. بنابراین ثبت داخلی علامت تجاری در کشور مبداء پیش نیاز ثبت بین المللی علامت تجاری درکشورهای عضو سیستم مادرید میباشد. اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری ازطریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر می باشد. 
نخستین گام در این امر، پرکردن فرم اظهارنامه علامت تجاری نزد اداره مالکیت صنعتی می باشد که امور مربوط به ثبت علائم تجاری را به عهده دارد. این فرم درخواست باید شامل جزئیات و مشخصات علامت مورد درخواست از قبیل رنگ، فرم و سایر مشخصات علامت مزبور باشد. این فــــرم همچنین باید شامل لیست کالاها یا خدمات مرتبط طبق طبقه بندی بین المللی علائم تجاری باشد که علامت درخواستی، آنها را در برمیگیرد.
یک علامت تجاری باید خاص و متمایز کننده باشد بطوریکه مصرف کنندگان با دیدن آن علامت محصول مورد نظر را شناخته و همچنین آن را از سایر علائــــم تجاری و دیگر محصولات که با آن علائم تجاری معرفی میشوند را تشخیص دهند. یک علامـــت تجاری نباید باعث گمراهی و یا فـــریب مصرف کننده گردیده و یا باعث از بین رفتن نظم عمومی یا خلاف اخلاق حسنه گردد.
حقوقی که به یک علامت تجاری اعطا میگردد الزاماً با حقوق اعطا شده به علامت تجاری دیگریکسان نخواهد بود. این موضوع از طریق بررسی های انجام شده توسط اداره علائم تجاری ویا در نتیجه ادعای اشخاص ثالث به حقوق مشابه تعیین می گردد.

دامنه حمایت از علائم تجاری تا کجاست؟
تقریباً تمامی کشورهای جهان، علائم تجاری را ثبت و حمایت میکنند اما تأثیر این نوع ثبت محدود به کشور یا قلمرو مورد نظر میشود.
به منظور اجتناب از نیاز به ثبت علامت تجاری بطور جداگانه در هریک از سازمانهای ملی یا منطقه ای ثبت علائــم، سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO سیستمی را جهت ثبت بین المللی علائم تجاری ایجاد کرده است. این سیستم تحت موافقتنامه و پروتکل مادرید که ثبت بین المللی علائم را در برمیگیرند اداره میگردد. هرشخصی که بطریقی (به لحاظ ملیت، اقامت و یا استقرار بنگاه صنعتی یا تجاری) به یک کشور طرف قرارداد و به یکی یا هردو معــــاهده مذکور مرتبط باشد، میتواند با ثبت یا درخواست ثبت علامت تجاری خود در اداره ثبت علائم تجاری آن کشور از مزایای ثبت بین المللی که تأثیر آن در همه یا برخی از دیگرکشورهای عضو سیستم مادرید است برخوردار گردد.

مزیت ثبت بین المللی علائم تجاری چیست؟
ثبت بین المللی علائم تجاری درمرحله اول با ثبت ملی در اداره کشور مبداء صورت می گیرد و سپس بصورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظر درسطح بین المللی انجام میشود امتیاز این سیستم این است که متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق وایپو میتواند درصورت تمایل در 85 کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی از آنها بسته به انتخاب خود حمایت از علامت تجاری خود را درخواست و کسب نماید.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری


بنابراین مزیت ثبت بین المللی در ساده، ارزان و موثر بودن آن میباشد، یعنی تنها بوسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان (فرانسوی، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از علائم تجارتی یا خدماتی درکشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر میگردد. همچنین درصورتیکه هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد از قبیل تغییر نام، آدرس، مالکیت، تمدید و مانند آن، میتوان با تکمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه ای اندک تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود.
دیگر اینکه اداره مقصد نیز از انجام طبقه بندی کالاها و خدمات و انتشار علائم در روزنامه رسمی کشور متبوع خویش بی نیاز است.
مدارک مورد جهت ثبت بین المللی علامت تحت سیستم مادرید
1- نامه درخواست جهت ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر
2- معرفی نامه برروی سربرگ شرکت همراه با امضاء مدیران و دارندگان حق امضاء همراه با مهرشرکت (اشخاص حقوقی) و درصورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه 
3- کپی شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (اشخاص حقوقی) و ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی (اشخاص حقیقی) و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالتنامه 
4- اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی گواهی ثبت علامت تجاری .
5- تکمیل فرم مخصوص پس از مشخص شدن کشورهای موردنظرمتقاضی
6- برگه محاسبه هزینه ها همراه با مهر و امضاء متقاضی 
7- رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 

ثبت برند در ایران و ثبت بین المللی برند


ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

 

 نام تجاری یا برند را می توان سمبل و نمادی از کالا دانست که قادر است از طریق آرم، ترکیب رنگ، صدا و حتی شیوه های نوشتاری، پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولین نگاه کالای مورد نظر را به ذهن وی آورد. به صورت عامیانه برند یا نام تجاری همان مارک ، لوگو یا علامتی است که به صورت فارسی یا لاتین و غیر لاتین در دنیای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. با ثبت برند شما می توانید استفاده انحصاری از آن برند را در ارتباط با کالا یا خدماتی که تولید می کنید یا به فروش می رسانید، به طور رسمی به ثبت برسانید به طوریکه حق سوء استفاده یا کپی برداری از آن را از دیگران سلب کنید. برند ها به صورت ترکیبی از نوشته و لوگو با هم یا نوشته و لوگوی مجزا می باشند که نمونه های مختلف آن توسط ثبت شرکت آلفا طراحی و ثبت می شود. برای ثبت برندهای فارسی باید مجوزی دال بر فعالیت مرتبط با آن نام تجاری ارائه گردد و برای ثبت برندهای لاتین علاوه بر داشتن مجوز فعالیت مرتبط نیاز به ارائه کارت بازرگانی می باشد. برای اینکه برند خود را جهانی یا به اصطلاح ثبت بین المللی کنید، ابتدا باید آن را در کشورمبدا ثبت و سپس از طریق معاهده مادرید آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر محافظت از برندتان در ایران در 85 کشورعضو معاهده مادرید از حمایت قانونی برخوردار شوید. با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به ثبت بین المللی برند و علامت تجاری شما اقدام کنیم.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا 


فروش برند !!! خرید برند آماده !!!! نام تجاری !!!











فروش برند !!!
خرید برند آماده !!!!
نام تجاری !!!



جهت اطلاع از نام و برند های تجاری آماده فروش کافیست

(فقط نام کالای درخواستـــی) را به شمــاره زیر پیــامک زده 

در کمتر از ١٠دقیقه نام تجـــاری مورد نظر به شمــاره شــما 

پیامک ارسال خواهد شد 


ثبت فردا

09129379865 خانم شمس

پرسش های رایج در رابطه با ثبت برند یا علامت تجاری



ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری



1. علامت ثبت شده ای هست که من در حال خرید آن هستم چگونه میتوانم برند را به نام خودم تغییر بدهم؟
با داشتن جواز مشابه با جواز فروشنده علامت می توانید برای تغییر نام علامت به نام خود به صورت قانونی اقدام نمایید.
2. مدارک مورد نیاز برای تغییر مدارک نام تجاری چیست؟
فتوکپی شناسنامه و کارت ملی فرد انتقال دهنده و انتقال گیرنده (فروشنده و خریدار)، ارائه مجوز از صنف انتقال دهنده، اصل پروانه ده ساله ،تسلیم صلح نامه محضری
3. برای تمدید برند چه کار باید کرد؟
تمام مراحل اجرایی همانند مراحل اولیه ثبت علامت است وهمان هزینه را نیز در بر دارد.
4. آیا ثبت برند حتما باید توسط وکیل انجام گیرد یا خودمان نیز می توانیم پیگیر آن شویم؟
خود شخص نیز می تواند برای این کار اقدام کند . در صورت اشکال در مراحل مختلف می توانید با ما تماس بگیرید
5. ثبت برند یا لوگو به چه مدت زمان نیاز دارد؟
ثبت علامت تجاری درمرحله تایید نام به مدت 45 روز تا دو ماه زمان می برد و بعد از آن 3-4 ماه برای صدور حق انحصاری ده ساله زمان لازم است. 
6. آیا برای ثبت علامت تجاری داشتن جواز فعالیت لازم است؟
برای ثبت برند داشتن جواز یا پروانه بهره برداری یا مدرکی حاکی از فعالیت مرتبط ضروری می باشد.
7. آیا می توان برند را منتقل نمود؟
بله مراحل ثبت آن همانند ثبت اولیه است با این تفاوت که گواهی 10 ساله نیز در مدارک موجود است.
8. روزنامه دوم در ثبت آرم تجاری چیست؟
روزنامه دوم در ثبت علامت تجاری همان روزنامه مربوط به آگهی ده ساله است.
9. آیا میتوان قبل از اقدام برای ثبت برند مطلع شد که علامت تجاری مورد نظر مان قبلا" ثبت شده است یا خیر؟
بله می توانید با پرداخت هزینه استعلام علامت تجاری از عدم سابقه ثبت آن مطمئن شوید.
10. آیا میتوانم نام مغازه خود راتحت عنوان علامت تجاری به ثبت برسانم؟
آری ،با ارائه جواز کسب نام مغازه شما به شکل انحصاری به ثبت خواهد رسید و قابل تمدید خواهد بود.
11. آیا برای ثبت برند یا علامت تجاری ارائه مجوز ضروری است؟
بله ارائه جوازی دال بر فعالیت مرتبط الزامی است
12. آیا خودمان می توانیم از سایتهای موجود برای ثبت برند استعلام کنیم ؟ 
خیر این سایتها قابل استناد نیستند و به منظور گرفتن استعلام ازما کمک بگیرید.
13. پروانه بهره برداری چیست؟
پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی یا کارخانجات توسط صنوف یا اتحادیه های مرتبط صادر می گردد.
14. آیا در یک علامت تجاری هم نماد شرکت و هم اسم آن را می توان گنجاند؟
بله امکان ذکر هردو وجود دارد.
15. آیا میتوان علامتی که در کشور دیگری ثبت شده است را در ایران نیز ثبت کرد؟
اگر آن علامت به شکل بین المللی ثبت شده باشد ثبت آن غیرممکن است.
16. چرا باید برند یا نشان تجاری خود را ثبت کنیم؟
پس از ثبت برند به نام شخص یا شرکت صاحب آن برند برای استفاده از آن حق انحصاری پیدا میکند، و به موجب آن می‌تواند از تولیدکالاهای یکسان یا ارائه خدمات مشابه توسط اشخاص سودجو با علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری آن شخص یا شرکت هستند، ممانعت به عمل آورد.
اگر برندی ثبت نشود، رقبا می توانند از همان برند یا برندی که شباهت آن با علامت مزبور تا اندازه ایست که برای مشتریان فریب دهنده باشد ، برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده کنند و در نتیجه سرمایه‌گذاری صاحب اثر یا برند در زمینه بازاریابی یک محصول ممکن است بی نتیجه باشد زیرا مصرف کنندگان تصور می کنند که آن محصول متعلق به همان شرکتی است که تبلیغات و بازاریابی نموده و کالای خود را معرفی کرده است و متعاقبا" به اشتباه کالای رقیب را خریداری کنند. این نکته نه تنها سود شخص یا شرکت تولیدکننده را کاهش خواهد داد و مشتریان وی را گمراه خواهد کرد بلکه ممکن است سبب سوء شهرت صاحبان علامت تجاری گردد بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت پایینی داشته باشد.
با توجه به ارزش آرم یا برند و اهمیت آن در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار ثبت آن در طبقه مربوط به جهت ضمانت فعالیت تجاری و پایداری آن بسیار ضروری است.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری



بعلاوه، تفویض اجازه استفاده از یک لوگو یاعلامت تجاری ثبت شده به شرکت‌ها و اشخاص ثالث سهل تر است و در نتیجه می‌تواند سبب کسب درآمد بیشتر برای شرکت یا شخص گردد یا اساس عقد یک قرارداد اعطای نمایندگی فروش باشد.
بعضا " یک آرم تجاری ثبت شده و شناخته شده در میان مصرف کنندگان ممکن است به منظور دریافت منابع مالی یا تسهیلات از موسسات مالی و بانکها استفاده شود که خود از عوامل موفقیت یک حرفه یا تجارت محسوب می گردد و براهمیت ثبت آن می افزاید.
17. مدت اعتبار برند ثبت شده چقدر است؟
مدت اعتبار ثبت علامت تجاری ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می‌باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مربوطه ، قابل تمدید است‌. در صورتی که پس از پایان مدت ده ساله بری تمدید پروانه انحصاری ثبت برند اقدام نگردد قانونگذار یک مهلت ارفاقی شش ماهه از زمان پایان دوره را برای پرداخت هزینه تمدید و جریمه تأخیر، در نظر گرفته است.
18. کدام برند و علامات تجاری امکان ثبت دارد؟
هر کلمه، حرف یا حروف، شماره، تصویر ، تجسم ، فرم، رنگ، ترسیم، برچسب (اتیکت)یا ترکیبی از این موارد که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، آرم ، برند یا علامت تجاری به حساب می آید. در برخی کشورها‌، شعارهای تبلیغاتی هم علامت تجاری محسوب می‌شوند . تعداد فزاینده کشورها این امکان را می دهد که شکل‌هائی از علائم تجاری که پیش از این متداول نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند انواع رنگها ، علامات سه بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های سمعی یا (آواها ) ونشان‌های قابل استشمام (رایحه ها ). با این وجود ، بسیاری از کشورها برای ثبت برند محدودیت‌هایی را مد نظر قرارداده اند و عمومآ اجازه ثبت نشان‌ها ی قابل رویت ، تصویری یا گرافیکی را می دهند.
19. کدام علامت های تجاری و برند ها را نمی توان ثبت کرد؟
اسامی عام را نمی توان برای برند به ثبت رسانید مثلا"، اگر شرکت شما قصد دارد برند «پکیج» را برای فروش پکیج ثبت کند، این برند تایید نمی گردد زیرا کلمه پکیج اسم عامی است که به همه انواع آن اشاره دارد.
لغات موصوفی ( توصیف کننده) را نیز نمی توان ثبت کرد . این لغات کلماتی هستند که معمولآ در تجارت به منظور توصیف محصول مورد نظر بکار می‌روند. برای مثال، ثبت کلمه خوشمزه که شکلات را توصیف می کند به عنوان برندی برای شکلات ممکن نیست . در حقیقت اگر به یک تولیدکننده شکلات برای حق استفاده انحصاری از کلمه «خوشمزه» اجازه داده شود در حق سایر تولیدکنندگان این محصول غیرمنصفانه عمل شده است . واژه های دیگر از همین قبیل مانند «سریع » «بهترین»، «کلاسیک» یا «نوآورانه »نیز به احتمال زیاد رد خواهند شد مگر اینکه بخشی از یک نشان تجاری خاص باشند. در این گونه موارد، درج عبارتی دال بر اینکه درخصوص آن بخش از علامت حق استفاده انحصاری درخواست نمی‌شود، الزامی است.
علائم گمراه کننده (فریب دهنده): علائم تجاری هستند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبداء جغرافیایی محصول گمراه می‌کنند یا فریب می‌دهند. برای مثال، فروش مارگارین با علامت تجاری که تصویر یک گاو داشته باشد تایید نمی شود چون علامت موجب گمراهی مصرف کنندگان خواهد شد و مصرف کنندگان به احتمال قریب به یقین ، تصور خواهند کرد که این علامت مربوط به به محصولات لبنی مانند کره حیوانی است .
علائمی که مغایر با موازین اسلامی ، نظم عمومی و اخلاق حسنه هستند قابل ثبت نمی باشند . بطور کلی کلمات یا تصاویری که عرف و هنجارهای اخلاقی جامعه و مذهب را که مورد پذیرش عموم هستند را نقض می کند بعنوان برند نمی توان ثبت کرد.
پرچم‌ها، نشان‌های مملکتی یا سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان‌های سازمان‌های بین المللی که نمونه‌ای از آنها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی (wipo) اعلام شده است معمولآ قابل ثبت نیستند.

ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

ثبت برند 
ثبت برند 

ثبت برند 
راهنمای ثبت برند


ثبت علامت تجاری

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تلفن : 43933-021 
ارسال عدد 6 به 1000727 در کمتر از 10 دقیقه با شما تماس میگیریم 
موسسه حقوقی فردا