sabtefarda

ثبت شرکت

sabtefarda

ثبت شرکت

علامت تجاری چگونه ثبت می‌شود؟

 

برای ثبت یک آرم در دفتر ملی یا منطقه‌ای درخواست داده می‌شود که این تقاضا باید شامل فهرستی از کالاها و خدمات برگزیده آن نشان و بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگ‌ها، طرح و نقش‌های سه بعدی باشد.


این علامت جهت حفاظت شدن تحت عنوان آرم تجاری یا هرگونه علامت دیگر باید واجد شرایط خاصی بوده که علاوه بر معرفی یک محصول مخصوص، متمایز از سایر علائم نیز باشد که مصرف‌کننده بتواند آن محصول را از سایر محصولات تشخیص بدهد.
ضمن اینکه نباید مصرف‌کننده را فریب داده یا به اشتباه بیندازد یا اینکه به قوانین و اخلاقیات بی‌حرمتی کند. و بالاخره، حقوق داده شده نباید مساوی یا حتی مشابه حقوق اعطاء شده به صاحب علامت دیگری باشد. با جست‌و‌جو و آزمایش توسط دفتر ملی یا مخالفت ثالثی که ادعای حقوق مساوی یا مشابه دارد می‌توان از این بابت اطمینان حاصل کرد.

چه علائمی قابلیت ثبت شدن دارند؟

 

ثبت علامت تجاری

 

 

 
 
نشان تجاری می‌تواند یک یا ترکیبی از چند کلمه، حرف، عدد، نقاشی‌، سمبل‌، نقش‌های سه‌بعدی (شکل و بسته‌بندی کالاها)، علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات، رایحه‌ و یا رنگ‌هایی جهت معرفی ویژگی‌ها باشند.

به جز علائم تجاری که مشخص کننده منبع کالا یا خدمات هستند، چند دسته نشان دیگر نیز وجود دارد.
1.  علائم اشتراکی: متعلق به اتحادیه‌هایی است که از آن نشان به منظور معرفی خود با یک سطح کیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه) استفاده می‌کنند. مثلاً اتحادیه‌های که معرفی‌کننده حسابداران، مهندسان یا معماران هستند.
2. علائم تصدیق‌نامه‌ها با استانداردهای معین: این علائم برای نشان دادن قبولی داده می‌شوند، ولی محدود به هر گونه عضویتی نیستند. آنها را می‌توان به هر کس که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند، اعطا کرد. برای نمونه، گواهی‌نامه استاندارد کیفیت "ISO 2000" یک گواهی‌نامه شناخته شده در سطح جهانی است.

هدف از ثبت علامت (ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت آرم تجاری، ثبت اسم) چیست؟

هر برند یا علامت تجاری از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت می‌کند. مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام‌ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند، تأیید می‌شود.
از دیدگاه وسیع‌تر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در سطح جهانی سرمایه‌گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می‌دهد. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاش‌های رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان،‌ برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می‌شوند. این نظام، آگاهی و امکان سرمایه‌گذاری جهت تولید و فروش کالاها و خدمات را در منصفانه‌ترین شرایط ممکن به مردم می‌دهد و از این راه تجارت بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

برند (علامت تجاری) چیست؟


ثبت علامت تجاری 

ثبت علامت تجاری 

انجمن بازاریابی امریکا برند را اینگونه تعریف کرده است:

برند به انگلیسی (Brand) با عنوان قانونی نشان تجاری، یک طرح، نماد، عبارت، نام و.... است که ارائه دهنده خدمات یا فروش محصول خاصی است که به وسیله آن، از سایر محصولات مشابه متمایز می‌شود.
نشان تجاری و یا برند همان چیزی است که مخاطب، صفات و ویژگی‌های آن را با دیدن، شنیدن، حس کردن و غیره، به صورت ذهنی  (Conceptual)، دیداری (Visual) یا شنیداری (Verbal) در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند.

در واقع برند شامل همه احساسات، مفاهیم و ویژگی‌هایی است که با یک نام گره خورده است.
واژه برند در جامعه ما و زبان فارسی به محصول یا خدمتی گفته می‌شود که اعتبار و ارزش اجتماعی داشته باشد. در واقع برندهای دلخواه آنهایی هستند که دارای ماهیت و قدرت اجتماعی بالایی بوده و افراد نسبت به آنها حس مالکیت داشته باشند.
مطمئنا بارها شنیده‌اید که " این مارک یا برند محبوب من است". در واقع برندی دارای قدرت است که بتواند هیجان و عواطف مصرف‌کننده را برانگیخته و مشتری بتواند به آن اعتماد کند.
پس یکی از مهمترین وظایف هر شرکت، پیدا کردن راه برای جلب توجه و وفاداری مشتری است. از جمله خصوصیات یک برند معروف می‌توان به جذابیت، الهام بخش بودن، تک بودن، تناسب، جایگاه و.... اشاره کرد.

از نظر مصرف‌کننده خرید از یک برند یعنی:

کیفیت بالا
خطر پذیری کمتر
منشا یک محصول
عهد با تولید کننده
هزینه پرس و جوی کمتر
سپردن مسئولیت به تولید کننده
وسیله‌ای نمادین برای اظهار شخصیت
و.......


از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت در یک سازمان، نشان تجاری یا همان  Brandبوده که معرفی کننده یک سازمان یا شرکت با همه ابعادش است. در واقع یک برند معرفی کننده کالاها، خدمات و اهداف شرکت شما بوده و آن را در ذهن بیننده، مشتری و مصرف کننده به تصویر در می‌آورد.  
اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می‌بخشد.
اکثر برندها یک نشان خاص دارند که به منظور یادآوری تعهد، عمل می‌کند. در این نشان از رنگ، شکل، حروف و تصاویر، عبارات، موسیقی و ... برای خلق یک تصویر خاص و متفاوت استفاده شده تا نظر مشتری را جلب کرده و او را به سمتی که مد نظر است، هدایت کند.

رتبه بندی شرکت - گرید شرکت

 

رتبه بندی شرکت - گرید شرکت

رتبه بندی شرکت - گرید شرکت


موافقت اصولی و طرحهای توجیهی فنی، مالی و اقتصادی جهت اخذ تسهیلات بانکی

برند رجیستر طرحهای توجیهی فنی مالی اقتصادی جهت اخذ تسهیلات بانکی تجربه انجام دادن طرح های توجیهی در زمینه های مختلف و اخذ مصوبه های طرحهای

زود بازده
پربازده
صندوق ذخیره ارزی
صندوق ضمانت صادارات ایران
طرحهای اشتغالزایی وزارت کار
طرح توسعه محل کارخانه
طرح خرید جایگزینی
توسعه ماشین آلات
طرح خرید انشعابات
تاسیسات و تجهیزات
طرح خرید مواد اولیه
طرح سرمایه در گردش
و به طور کلی انجام طرحهای توجیهی

رتبه بندی شرکت - گرید شرکت

رتبه بندی شرکت - گرید شرکت



بازرگانی، کشاورزی، خدماتی، صنعتی، معدنی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی؛ جهت اخذ وام بانکی به کلیه بانکهای کشور و موسسات مالی اعتباری، سازمانها و وزارتخانه ها از قبیل وزارت صنایع و معادن جهت دریافت مجوز (جواز تاسیس،پروانه بهره برداری،مصوبه وام) و وزارت تعاون، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، وزارت جهادکشاورزی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت مسکن و شهرسازی و... .
مطالعه بازار و طرح کسب و کار

در دنیای رقابتی امروز که مهمترین مسئله سازمانها حفظ بقا میباشد لازم است با مطالعه دقیق بازار و رقبا استراتژیهای مناسبی اتخاذ گردد و مانند نقشه ای دقیق و حساب شده در دست سازمان باشد که بتواند راهگشا باشد. یک طرح کلی روشن برای موفقیت سازمانها در فروش یعنی طرحی که تمام فعالیتهای سازمان را نشان دهد .میتوان گفت این طرحها نوعی آمادگی برای سازمانها فراهم میسازد و آمادگی کامل مشخصه حرفه ای هاست. این طرحها نوعی شیوه تفکر از آینده به حال میباشد.

در این نوع طرحها موارد ذیل مورد بررسی قرار میگیرد:

    آرمانهای کسب و کار
    بیان ماموریت سازمان
    برنامه مدیریتی و سازماندهی
    مزیتهای رقابتی
    نمودار سازمانی
    توصیف کسب و کار(معرفی کسب و کار – محصول یا خدمت و تحلیل صنعت)
    نقاط ضعف اساسی مدل کسب و کار
    نقاط قوت اساسی
    تهدیدات قابل ملاحظه
    فرصتهای قابل ملاحظه
    تحلیل SWOT 12- برنامه بازار و بازاریابی
    توصیف بازار
    تحلیل رقبا
    استراتژی بازاریابی (1- استراتژی محصول 2- استراتژی مکان 3-استراتژی توزیع 4- استراتژی قیمت 5- استراتژی جذب مشتری )
    برآورد میزان تقاضای بازار
    برآورد میزان تولید رفیا
    برآورد سهم بازار و میزان تولید
    برنامه عملیاتی (تولید)
    توصیف محصولات وخدمات
    تعیین هزینه های ثابت تولیدی (زمین مورد نیاز مساحت محوطه و ساختمان تجهیزات تولیدی مورد نیاز تجهیزات اداری مورد نیاز وسایل نقلیه مورد نیاز وسایل کمک تولیدی)
    تعیین هزینه های متغیر تولیدی (مواد اولیه مستقیم و غیر مستقیم نیروی انسانی مورد نیاز سوخت و انرژی نگهداری و تعمیرات)
    برنامه مالی سالیانه (سرمایه گذاری در گردش و ثابت ) منابع مالی مورد نیاز
    محاسبه بهای تمام شده درحال ظرفیت کامل
    برآورد قیمت فروش
    برآورد درآمد مورد انتظار
    برآورد هزینه های فروش
    صورتحساب سود و زیان سالیانه
    جریان نقدینگی
    پیش بینی ترازنامه سالیانه
    تهیه گانت (برنامه مورد نیاز طرح کسب و کار )
    تحلیلهای مالی(نقطه سر بسر نرخ بازگشت سرمایه نرخ بازده داخلی و....)
    ریسکها و مفروضات اساسی